Търсене
РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
Областна администрация на Област Русе
Новини

Областният управител Пламен Стоилов участва в граждански форум за Дунавската стратегия

понеделник 13 юни 2011

 

„Инфраструктурните проекти и свързаността – първата крачка на Област Русе при реализирането на Дунавската стратегия”. Това беше темата, с която областният управител Пламен Стоилов участва в гражданския форум „Дунавската стратегия и нейните регионални измерения”. Той беше организиран от Информационните бюра на Европейския парламент в България и Румъния. Домакин на форума беше Русенският университет. В него се включиха българските евродепутати Мария Неделчева и Ивайло Калфин, префектът на Гюргево Роберт Кристой, ректорът на РУ проф.д-р Христо Белоев, представители на професионални и неправителствени организации, студенти, ученици и др.

         Форумът беше открит от Виолета Станичич – ръководител на Информационното бюро на ЕП в България.

Катонационален координатор на ЕНП по Дунавската стратегия, евродепутатът Мария Неделчева определи стратегията като шанс да се отключи потенциала за развитие и за сътрудничество на много европейски райони в различни области. Тя подчерта ролята на Дунавската стратегия в две много важни според нея области: развитието на туризма и поддържането на сигурността в региона.

         На свой ред, Ивайло Калфин уточни, че реализацията на проекти по Дунавската стратегия може да започне от 24 юни, когато документът ще бъде гласуван от Европейската комисия. Той припомни трите условия за реализация на Дунавската стратегия – политическа воля, готови проекти и координация между отделните страни, които имат право да кандидатстват за финансиране на проекти по нея.

         В изказването си, г-н Стоилов подчерта, че инфраструктурните проекти са предпоставка за реализиране на проекти в останалите направления на стратегията. Това е причината те да бъдат първата крачка на Русе и региона при реализирането на Дунавската стратегия. Предвижда се в направленията Русе – Варна и Русе - Шумен да бъдат изградени четирилентови скоростни пътища, тип Г 20. В момента е в процес на формиране работна група, която ще оказва логистична подкрепа на прединвестиционното проучване и на цялата процедура, свързана с проектиране и последващо отчуждаване. Целта е до края на 2013 година да има готовност с работни проекти, за да може с тях да се кандидатства за финансиране през следващия планов период 2014-2020 година. Има идея и да се постави началото на изграждането на автомагистрала "Хемус" в продължението й. Така Русе ще се включи в магистралния пръстен на България.

Проектно в Дунавската стратегия е заложено и решаването на проблема с обходния път на Русе. Идеята е бул. "България" да стане вътрешна улица. Според заложеното при проектирането, кота "нула" започва от кръговото движение, което ще се строи край завода на "Монтюпе", след ЖП надлеза в посока Силистра. Оттам започва новото трасе. Идеята е да се избегнат конфликтните точки, включително при Бяла. 1 400 камиони минават средно на ден по пътя Русе - Търново. Аналогични са предприетите действия за направлението Русе - Шумен. До края на този месец със заповед на министъра на регионалното развитие и благоустройството ще се сформира работната група по проектиране и отчуждаване. Нейни членове ще бъдат областните управители на всички области с отношение по двете направления, кметовете на общини и главните архитекти. В кратки срокове тази група ще трябва да изготви линейни графици, в които да бъдат разписани всички процедури. „Ще се работи доста интензивно”, заяви областният управител.

През следващата година е осигурено финансирането по европроекти за ремонт и рехабилитация на ЖП линията Русе - Варна. Първата линия у нас дълго време не е ремонтирана. Предстои  изграждането на панорамния път, който ще минава от Силистра до Видин и в участъка през Русе. Това може да стане също по Дунавската стратегия.

„Крайно време е да се обсъди една цялостна реконструкция и рехабилитация на Дунав мост”, заяви Пламен Стоилов. В края на месеца започва ремонт на Дунав мост с пари от държавния бюджет. Общ проект на България и Румъния обаче ще позволи разширяване на горното строене на пътното платно, което да позволява движение на пешеходци и велосипедисти. Ще се оптимизира и реконструира инфраструктурата от двете страни на моста в Русе и Гюргево. „Това трябва да се случи най - малко защото ще бъдем част от Шенгенското пространство”, заключи Стоилов.

Календар
Обявления
Асоциация по В и К
EUROREGION DANUBIUS

АКТУАЛНО

Достъп до информация
Профил на купувача

Антикорупционна кутия
Полезни връзки

 

 

 

Достъпност
Областна администрация - Русе
Web design & SEO by Zashev Design